Nieuws: Bezoek ook Kyria's buikdans site; http://www.allesoverbuikdansen.nl/

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Buikdansforum
|-+  Overig
| |-+  Gezocht/Aangeboden
| | |-+  [marktplaats] goedkope kostuums e.d.
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: [marktplaats] goedkope kostuums e.d.  (gelezen 710 keer)
linda
Held

Oooh, shiny!

« Antwoord #15 Gepost op: 17 Februari 2010, 17:10:09 »

Interessant stukje op die site! Ik vind het een fijne gedachte dat men er over nadenkt en weet waar het vandaan komt en hoe het gemaakt wordt. Vind ik zelf als klant ook altijd goed om te weten, want vaak is het op zoiets massaals als Ebay moeilijk om dat zelf na te gaan.
Barbara
Volwaardig lid

« Antwoord #16 Gepost op: 19 Februari 2010, 07:20:05 »

De set heb ik overgenomen van een andere danseres voor €120 maar bij aankomst bleek hij helaas minder nieuw en mooi te zijn dan ik had begrepen. Zo zaten de cups iets scheef ten opzichte van elkaar en was de witte voering nogal smoezelig.

De cups zijn niet floating maar een soort druppelvorm, waarbij de puntjes naar elkaar wijzen en vast zitten, met daar onder nog een reepje voor extra stevigheid. Dat reepje is nu alleen los van 1 cup (ook heb ik daar de kralen etc voor het grootse deel afgehaald maar deze heb ik allemaal bewaard) en de voering van die cup is een stukje los, omdat ik dus die scheve stand wilde verhelpen, maar met mijn 2 linkerhanden en naald & draad..

De set is zilver en helemaal bedekt met kralen, pailletten en metalen muntjes. De beha is verder in halterstijl genaaid en de gordel is recht aan de voorkant en butt-cupping aan de achterzijde, maar als je rondingen hebt zou ik er wat elastiek in naaien om deze mooi te laten aansluiten.

Gezien de nieuwprijs, wat ik er voor betaald heb en de huidige staat dacht ik aan iets van €75 inclusief.

Laat maar weten of je nog geïnteresseerd bent, dan maak ik wat foto's voor je.

B

@ Barbara: vind die zilveren set erg mooi! kun je misschien iets meer vertellen over het model van de beha (het lijkt zo op de foto een beetje floating bra-achtig), wat er zo ongeveer gerepareerd moet worden en wat je ervoor hebben wil? Of heb je toevallig eigen foto's ervan zodat ik een beetje een indruk krijg van de precieze kleur en de pasvorm en dergelijke?
via PM kan natuurlijk ook Lachebek 
sheila
Volwaardig lid

www.sheilabuikdanscentrum.nl

« Antwoord #17 Gepost op: 19 Februari 2010, 19:16:20 »

mocht Linda geen interesse hebben, ik heb wel interesse in de set, maar wel afhankelijk van de max. lengte van de belt.

Barbara
Volwaardig lid

« Antwoord #18 Gepost op: 19 Februari 2010, 20:18:51 »

Ik heb nog niets van Linda gehoord, maar de belt is circa 95cm lang (langs de bovenkant gemeten)..

B
linda
Held

Oooh, shiny!

« Antwoord #19 Gepost op: 20 Februari 2010, 19:23:08 »

Bedankt voor het posten van info Barbara, maar ik denk dat ik voor nu even oversla... vind het een erg mooie set maar zilver staat me toch niet zo geweldig en heb nog wat andere onverwachte uitgaven helaas (off topic: heeft iemand toevallig nog een kleine vriezer staan ter overname? Knipoog).
als Sheila m koopt wil ik wel helpen repareren hoor Lachebek
Barbara
Volwaardig lid

« Antwoord #20 Gepost op: 20 Februari 2010, 22:38:45 »

Geen probleem Linda en dank je wel voor het laten weten! Sheila, heb jij eventueel nog interesse? Anders gaat hij mee naar een hafla rommelmarkt..

B

Bedankt voor het posten van info Barbara, maar ik denk dat ik voor nu even oversla... vind het een erg mooie set maar zilver staat me toch niet zo geweldig en heb nog wat andere onverwachte uitgaven helaas (off topic: heeft iemand toevallig nog een kleine vriezer staan ter overname? Knipoog).
als Sheila m koopt wil ik wel helpen repareren hoor Lachebek
linda
Held

Oooh, shiny!

« Antwoord #21 Gepost op: 6 Maart 2010, 19:03:48 »

ik heb het gouden setje van marktplaats binnen.. en ik vind m leuk! ik zal als ik morgen iets meer tijd heb wat foto's en een nadere beschouwing posten Lachebek
linda
Held

Oooh, shiny!

« Antwoord #22 Gepost op: 7 Maart 2010, 15:15:44 »

goed, zoals beloofd: mijn ervaring met de veelbesproken chinese kostuumpjes Cool

De bestelling bij Lily verliep voorspoedig, ik kon zelfs kiezen tussen verschillende levertijden en of ik er een rok bij wilde, waardoor je het zelfs nog meer op je budget kon afstemmen. Ik koos voor drie weken levertijd en alleen de set zonder rok, wat het goedkoopste was (65 euro inclusief verzending). Ik heb eerst een aanbetaling gedaan en de rest betaald toen de bestelling binnen was bij Lily. Goede service en alles verliep prima, en ik had het al met al toch wel heel snel binnen!

En toen.. de set! Alles zat keurig verpakt en was onbeschadigd Lachebek Ik was gelijk al aangenaam verrast door het hoge glittergehalte. Sommige onderdelen doen wel wat plastic achtig aan, maar ik denk niet dat dat het publiek erg opvalt. Ik heb het gelijk even aangepast en met een paar verschillende rokken gecombineerd. Het bleek perfect te passen! Alleen de repen stof die de halterbandjes vormen moesten nog even gestrikt worden maar voor de rest hoefde er helemaal niks veranderd te worden.
De beha is inderdaad een gewone beha die bestikt is, maar het voordeel daarvan is dat het comfortabel is, flexibel is en de rugbandjes nog gewoon meerekken. Alleen de sluiting bevat geen pailletten dus die ga ik nog wel even versieren.

De belt wordt aan de achterkant gesloten met klitteband (kan op drie verschillende lengten) en omdat de belt niet zo zwaar is blijft het vooralsnog prima zitten. Alleen moet ik de einden wel iets scheef op elkaar plakken omdat het anders een beetje gaat gapen aan de voorkant. De belt is vrij soepel en bestaat voornamelijk uit stof, met een plastic ring aan de voorkant. Naast de kralenfranjes (die ik voor die prijs behoorlijk stevig vind) hangen er ook langere strengen zilverkleurige plastic kralen aan. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een kleine heupomvang heb en de belt een klein maatje is (ca 86 cm van uiteinde naar uiteinde) en deze belt voor de dames met een gemiddelde heupomvang waarschijnlijk te krap zit Droevig

Beha en belt zijn bestikt met platte pailletten, met in het "vlindertje" zilveren holografische pailletten en plastic stenen. tussen de pailletten door zie je nog wel wat van de stof, maar omdat die stof gelig is valt dat niet zo op van een afstandje. De randjes zijn afgewerkt met een soort multicolor plastic steentjes met zilver eromheen. De steentjes steken nog af vergeleken met de rest van de set, ik vind het persoonlijk minder mooi dus heb ik de steentjes overgeverfd met goudkleurige nagellak. Stukken beter Knipoog

Even wat fotootjes:

Dus even de voor- en nadelen op een rijtje:
+ Ziet er leuk uit en wegens de voordelige prijs zeer geschikt voor groepskostuums en (beginnende) danseressen met een beperkt bugdet
+ In veel verschillende kleuren verkrijgbaar
+ Beha heeft een vrij algemene maat en past door de rek- en strikbare bandjes veel vrouwen
+ Wegens de lage prijs hoef je je niet zo gauw bezwaard te voelen om dingen te veranderen aan de set

- Ziet er van dichtbij wat goedkoper uit (vooral de rand met plastic steentjes)
- De oorsprong (China) kan voor sommige mensen reden zijn om niet te kopen (zie posts over fairtrade hierboven)
- De belt is klein, en voor de wat grotere maten is de beha ook niet geschikt
- De belt is licht van gewicht terwijl veel danseressen voorkeur hebben voor een zwaardere belt

Kyria
Forumbeheerder
Held

« Antwoord #23 Gepost op: 7 Maart 2010, 16:21:14 »

Hoi Linda, goede recensie! Ik vroeg me af hoe de gordel blijft zitten als je danst. Bij mij verschuiven ze vaak naar boven of naar voren/achter tijdens het dansen.

Voor informatie over buikdansen en het maken van buikdanskleding:
Alles over buikdansen
Voor lessen, workshops en optredens:
Buikdanseres Kyria
linda
Held

Oooh, shiny!

« Antwoord #24 Gepost op: 7 Maart 2010, 17:48:09 »

Ik heb nog niet veel gedanst met deze gordel dus weet niet hoe het zit bij deze... ik probeer mijn belts altijd zo passend mogelijk te maken, dus op precies de goede hoogte zorgen dat ie nergens gaapt of te wijd zit. Zo verschuift ie bij mij eigenlijk nooit naar boven of onder, of opzij. Maar voor de zekerheid kan je het beste je gordel vastspelden aan je rok, omdat het elastiek van je rok vaak netjes op z'n plek blijft. Of, bij de sluiting iets van elastiek proberen te verwerken werkt ook goed (bijvoorbeeld een brede elastieke band aan de binnenkant vastmaken die je eerst aan de andere kant van de belt dichtmaakt met een paar stevige haken, daar de sluiting van de belt overheen).

Ik denk wel dat ik bij deze voor de zekerheid even een haakje en oogje er aan maak, gewoon voor de zekerheid. Klitteband kan na verloop van tijd snel gaan loslaten en dat wil ik natuurlijk niet tijdens het dansen Knipoog
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte