goed, zoals beloofd: mijn ervaring met de veelbesproken chinese kostuumpjes
De bestelling bij Lily verliep voorspoedig, ik kon zelfs kiezen tussen verschillende levertijden en of ik er een rok bij wilde, waardoor je het zelfs nog meer op je budget kon afstemmen. Ik koos voor drie weken levertijd en alleen de set zonder rok, wat het goedkoopste was (65 euro inclusief verzending). Ik heb eerst een aanbetaling gedaan en de rest betaald toen de bestelling binnen was bij Lily. Goede service en alles verliep prima, en ik had het al met al toch wel heel snel binnen!
En toen.. de set! Alles zat keurig verpakt en was onbeschadigd

Ik was gelijk al aangenaam verrast door het hoge glittergehalte. Sommige onderdelen doen wel wat plastic achtig aan, maar ik denk niet dat dat het publiek erg opvalt. Ik heb het gelijk even aangepast en met een paar verschillende rokken gecombineerd. Het bleek perfect te passen! Alleen de repen stof die de halterbandjes vormen moesten nog even gestrikt worden maar voor de rest hoefde er helemaal niks veranderd te worden.
De beha is inderdaad een gewone beha die bestikt is, maar het voordeel daarvan is dat het comfortabel is, flexibel is en de rugbandjes nog gewoon meerekken. Alleen de sluiting bevat geen pailletten dus die ga ik nog wel even versieren.
De belt wordt aan de achterkant gesloten met klitteband (kan op drie verschillende lengten) en omdat de belt niet zo zwaar is blijft het vooralsnog prima zitten. Alleen moet ik de einden wel iets scheef op elkaar plakken omdat het anders een beetje gaat gapen aan de voorkant. De belt is vrij soepel en bestaat voornamelijk uit stof, met een plastic ring aan de voorkant. Naast de kralenfranjes (die ik voor die prijs behoorlijk stevig vind) hangen er ook langere strengen zilverkleurige plastic kralen aan. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een kleine heupomvang heb en de belt een klein maatje is (ca 86 cm van uiteinde naar uiteinde) en deze belt voor de dames met een gemiddelde heupomvang waarschijnlijk te krap zit

Beha en belt zijn bestikt met platte pailletten, met in het "vlindertje" zilveren holografische pailletten en plastic stenen. tussen de pailletten door zie je nog wel wat van de stof, maar omdat die stof gelig is valt dat niet zo op van een afstandje. De randjes zijn afgewerkt met een soort multicolor plastic steentjes met zilver eromheen. De steentjes steken nog af vergeleken met de rest van de set, ik vind het persoonlijk minder mooi dus heb ik de steentjes overgeverfd met goudkleurige nagellak. Stukken beter

Even wat fotootjes:

Dus even de voor- en nadelen op een rijtje:
+ Ziet er leuk uit en wegens de voordelige prijs zeer geschikt voor groepskostuums en (beginnende) danseressen met een beperkt bugdet
+ In veel verschillende kleuren verkrijgbaar
+ Beha heeft een vrij algemene maat en past door de rek- en strikbare bandjes veel vrouwen
+ Wegens de lage prijs hoef je je niet zo gauw bezwaard te voelen om dingen te veranderen aan de set
- Ziet er van dichtbij wat goedkoper uit (vooral de rand met plastic steentjes)
- De oorsprong (China) kan voor sommige mensen reden zijn om niet te kopen (zie posts over fairtrade hierboven)
- De belt is klein, en voor de wat grotere maten is de beha ook niet geschikt
- De belt is licht van gewicht terwijl veel danseressen voorkeur hebben voor een zwaardere belt